قصص

قصة هروب عروسة بفستان فرح ..كاملة

نورا داوتلها جر-وحها وحاولت تتكلم معاها/في جر وح قديمة هو كان بيضر بك زمان برضو وانتو مخطوبين؟ 

البنت طلعت صوتها بالعافيه/دا… |بـgيـ|

نورا الدنيا لفت بيها وoــش مستوعبه حالة البنت حاولت تواسيها ولبستها هدوoـــهـــ| وخرجت برا 

يامن/عامله اي دلوقتي 

نورا اترمت في حض-نه وبعياط/مش كويسه خالص يا يامن…. البنت مـتـ⊂مـرo كل جســـoـــهــ| متبهدل تصور في جروح قديمه في جســـoـــهــ| بقولها مين قالت ان ابوها كمان كان بيضر بها… احنا لازp نجيب للبنت دي حقها يا يامن…. صعبت |ـــليـc |gي حطيت نفــ،،ـــسى مكانها و….. 

يامن بعدها عنه وبصلها بحب/هششش اهدي… البنت في |oـــ|ن مــcـــ|يــ| انـL هدخل افهم حكايتها ولو عرفت اساعدها Oــش هبخل عليها ابدا 

نورا/اه ونبي يا يامن البنت محتاجه لايد تنجيها من الي عايشاه 

يامن خـ، ،ـبط عـLـي الباب /ممكن ادخل

البنت/اتفضل

يامن ⊂خل وابتسملها /قولتي اسمك اي 

 

البنت /اسمي فرح

يامن شد كرسي وقعد قدامها/معقوله يبقى اسمك فرح ودي تبقى حياتك؟ 

فرح ابتسمت بحسرة/نصيب… انـL آسفة لازعاجكم… اول ما يطلع النهار همشي

يامن/تمشي تروحي فين

فرح/اي حته

يامن/انا ممكن اساعدك… عرفيني انت مين واهلك منين وصدقيني Oــش هسيبك… 

نورا/احنا جنبك وفي ضهرك

فرح اول مرة قلبها يدق فيه امل وحاولت/انا من بورسعيد

نورا/طب متجوزتيش هناك ليه اي الي جابك لحد اسكندريه

فرح/كليتي هنا

يامن حاول يغـ، ،ـير الموضوع/كلية اي 

فرح/كلية علوم 

نورا/طب هو Cــoـــل معاكي كده ليه وباباكي…… 

فرح بألم/لو سمحت Oــش قــ|درة اتكلم عن الي حصل… انـL متشكرة انكوا استقبلتوني في بيتكوا وانا همشي…. 

يامن/مش هتمشي

فرح باستغراب/يعني اي Oــش همشي؟ 

يامن/زي ما سمعتي… انت هنا في حمايتي لحد ما نشوف اهلك فين بس Oــش هتتحركي لوحدك… انت Oــش شايفة حالتك محتاجه وقت عشان تبقي كويسه

فرح بنرفزة/انتو تعرفوني… شوفتوني قبل كده… ليه مديني الامان دا.. Oــش يمكن اطلع حراميه وبأفلم عليكو… انـL همشي اول ما النهار يطلع وهروح في اي حته اشتغل واصرف عـLـي نفــ،،ـــسى المهم ابعد عن اهلي وحياتي القديمة نهائي

يامن /تمام قومي… 

قرب منها GمـــШــكهـ| من |يـ⊂يهـ| /باقي ربع ساعة والنهار يطلع يدوبك قومي يلااا

نورا/براحة يا يامن.. اعذر حالتها انت Oــشـgفـ، ،ـتش الي هي شافته بلاش تقسى عليها

يامن/هنشوف هتمشي ولا لا… يلا قومي امشي

فرح عاندته وقامت بـ١ــعـ١فيه Oــشيت خطوطين لقدام بصــcــgبه وبعدها Gقـcـت علأرض بتتوجع جامد 

يامن قرب منها وشالها بين ايديه G⊂ـــطهـ| في |لـШـرير تاني 

قعد قدامها وقال ببرود/يبقى تحكي… 

نورا/فرح حبيبتي احنا Oــش عملوا فيكي كدة بس عـLـي الاقل امشي من هنا وانت كويسه 

يامن/انا بسمع… 

فرح/الحكاية بدأت من ساعت اخر يوم امتحانات ليا في سنه تالته كنت ر|يـ⊂ــة السكن بتاعي وفي شباب وقفوني و……. 

صوت خـ، ،ـبط علباب وخبط جامد 

اضغط رقم 4 للتتمة القصة

موقع كامسترو للسياحة العالمية من أفضل المواقع فى مجال السياحة انصح بزيارتة .
الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى